MartiNici Zweden 2011

Dag 21 van Maribo via Rodby / Puttgarden naar Hamburg

Vanmorgen gewekt door krekels (lees digitale uit de Iphone ) en wakker geworden in een bed ipv in een slaapzak dat is weer eens wat anders. Na ons gedouched en aangekleed te hebben, naar de eetzaal voor het ontbijt. Hierna weer naar boven de spullen halen uit de kamer en uitchecken. En regenen buiten hadden wij ( Nic ) een wijs bestuit genomen om in een hotel de nacht door te brengen ipv ons tentje. Van Maribo naar Rødby voor de laatste Km naar de ferry. In de stromende regen aangekomen bij de incheckbalie even pinnen en nagenoeg zonder wachttijd de ferry op. ( is wel een aanrader je snijd een berg km af en is relatief goedkoop en je bent binnen 45 min aan de overkant.).

Op de ferry een bak koffie en thee ( large ) genomen en toen deze op was snel weer naar het autodeck want de 45 min vliegen om. En zo hard het regende in Denemarken zo veel zon schijnt er hier in Duitsland. Zo nog 150 Km naar ons eind doel hamburg. In hamburg aangekomen en enkele detours wegens werkzamenheden zijn we aangekomen bij ons hotel in het oude haven gebied. Een spik splinter nieuw hotel alwaar ik achter een hutkoffer dit verslag zit te typen ( foto's volgen )

Een soort van thema hotel de kamers zijn ingericht met scheepvaart artikelen erg passend voor in het gebied. Alleen kwamen we hier 3 uur te vroeg aan dus werden we nog even de stad ingestuurd. Dus eerst maar even de auto in een parkeer garage gezet want een pleurmaar neer parkeersteek hier aan de kant van de weg zal toch ook niet opprijs worden gesteld . wij met de lift weer omhoog en wat schetste onze verbazing stonden we weer in de lobby van het hotel hahaha goed geregeld. Eerst maar eens naar buiten om de 3 uur vol te maken, wat info gehaald aan de info bali van het hotel en zijn we eerst maar naar het maritiem museum geweest waren 10 verdiepingen kortom daar maken we de 3 uur wel mee vol. Na het museum bezoek weer naar het hotel en ingecheckt en naar de 6de verdieping bovenste etage met uitzicht op de haven ( in ons geval de cruise terminal met toevallig met The World aan de kade.

en op een bouwput voor de deur ( een stukje haven gebied in ontwikkeling over een paar jaar ingericht of je kijkt nog steeds naar de haven of tegen een ander gebouw hahaha. Maar lekkere luxe kamer ( als je een tentje gewent bent of de kamer van de vorige dag ) en morgen gewekt worden niet door krekels maar door gehei van de buren beneden. Misschien valt het mee en hebben ze hier ook nog bouwvak ( vanuit het Frans balkon ziet de bouwplaats er te opgeruimd uit voor het weekend dus we horen het morgen wel ).

Zo voor zo ver .....

Gr Martin

Cool

Bram en Natasja

He vakantie gangers,
Leuk hotel neem het adres maar mee misschien nog eens iets anders voor mij als ik naar Hamburg ga.
Goeie reis de laatste kmtjes..

Nicolette en Martin

Hi Bram,
Echt een aanrader. Omgeving lijkt op Kop van Zuid. (pakhuizen, juppen buurtje) En het uitzicht is op een cruise schip "The world". Grote kamers en badkamer. (voor ons alleen! Yeah) Morgen naar Miniatur Wunderland.
Groetjes!

Martin

En Bram voor je collega's H vriendelijk hahahahahaha

marly (je weet wel,,sport op dinsdag)

ha die vakantie gangers, heb net jullie reis gevolgd (gelezen), is jullie auto nog heel? Gelukkig geen last van muggen in een hotel; allleen daarom al een grote luxe!! Geniet ze, dan doe ik dat ook!!
Groetjes Marly