MartiNici Zweden 2011

Dag 22 Hamburg

Vandaag wakker geworden in onze hotelbedje en lekker gedouched onder een 'regen kop 'douche, lekker hoor. Daarna ontbeten en oppad we gaan vandaag Hamburg eens bekijken. Ons eerste doel was minature wunderland daar aan gekomen in Speicherstadt over de tallaze bruggen ( er zijn er intotaal meer dan A'dam en venetië bij elkaar zo'n 2300 ) aangekomen bij de rij met pakhuizen waarin the hamburg dugeon is gehuisvest en miniature wunderland. Buiten stond er een rij met wachtende mensen voor de dungeon's dat zal voor die treintjes zijn ? nee er stond geen rij buiten en de trappen op was het ook relatief rustig totdat we boven aan kwamen, toen werd ons medegedeeld dat er sinds vanmorgen een uur of 10 de maximale hoeveelheid mensen van 800 stuks al was bereikt en de wachttijd minimaal 1,5 uur bedroeg. Je kon wel alvast fast tickets kopen vanaf 14:15 uur, maar twee kaartjes gekocht vanaf 15:00 uur konden we nog even de stad in. en gelijk maar er een rondvaart door de haven er bij gedaan is misschien wel wat. Wij weer naar buiten opzoek naar de kade waar de rondvaarten vandaan gingen, was opzich maar een klein stukje lopen en hoppa wij aan boort. Door dat het vloed was konden we niet door de kanalen varen ( hebben wij weer ) de bruggen waren daardoor te laag zodat de rondvaartboot in onderdoor kon. Dus dan maar een alternatieve route door de haven en jahoor ook weer regen. Na een uurtje rond gedobbert te hebben op de Elbe en de havens waren we weer aangekomen op de plek vanwaar we waren begonnen. Huh moet je eens kijken daar op de muur van dat pakhuis stond daar met gouden letters Joop van den Ende jeetje hier ook al. Wij de stad verder in gelopen en dan kom je in winkelstraten terecht met alle bekende winkels van Cucci en alle andere dure zaken maar ook mega stores van saturn en H&M en noem maar op. Wij een restaurant op gezocht om wat te eten en gevonden op een drijvend ponton gerund door Indiërs. Na het eten weer verder geslenterd en met een boog weer terug richting de Speicherstadt. Onderweg nog even moeten schuilen voor de regen maar uiteindelijk konden wij de rijen voorbij in het wunderland wonderbaarlijk niet

Laughing
. Binnen was her drukkkk niet normaal je kon met goed fatsoen niet eens dingen bekijken laatstaan een foto maken overal werd geduwd en getrokken om maar vooraan te staan. Met andere woorden koop een DVD en kijk en geniet er thuis op de bank maar van dan zie je veel meer dan in het echt. Niet voor niets Hamburgs top atractie en met stip op nummer 1. Maar verder wel leuk omgezien te hebben, met een groot vliegveld met landende en opstijgende vliegtuigen, rijdende auto's vrachtauto's en natuurlijk ook treinen.

Na die warme wonderbaarlijke avontuur weer opweg richting Hotel en daar lekker op bed met de voetjes omhoog.

Voor zo ver..

Gr Martin